8 Ekim 2013 Salı

Galaxy Note 3 (SM-N9000Q) Root Yapma

Merhaba arkadaşlar. Bu yazımda Samsung Galaxy Note 3 telefonunuzu nasıl root edeceğinizi anlatacağım.

CF-Auto Root kullanarak kolayca cihazımızı root edeceğiz. Öncelikle telefonunuzun USB driverlerı kurulu olması gerekmekte. Eğer Windows 7 kullanıcısıysanız zaten otomatik olarak görüyor fakat bir aksilik çıkar diye ben Samsung mobile driver ın linkini de vereyim. Şuradan indirebilirsiniz.
Tıklayın!


Ben anlatımımı Türkiye'den alınmış cihazlar için yapacağım bu yüzden ;
Cihazınızın ayarlar > genel > Cihaz hakkında kısmında  model numarasının SM-N9000Q olması gerekmekte.
Şimdi root için gerekli uygulamamız olan CF-Auto Root dosyamızı ve Odin Programımızı indirelim:

Tıklayın

İndirdiğimiz rar dosyasını bir klasöre açalım. 3 adet dosya göreceksiniz

-CF-Auto-Root-ha3g-ha3gxx-smn900.tar
-Odin.ini
-Odin3-v1.85.exe

Odin3-v1.85.exe dosyasını yönetici olarak açalım.
http://note3turkiye.blogspot.com/

Eğer driverlarınız başarılı bir şekilde kurulmuş ve cihazınız telefona bağlıysa yukarıdaki gibi bir ekran çıkması lazım. ve kutuda added! yazması lazım. Com değerinizin ne olduğu farketmez. O değer hangi usb girişine bağladığınızla alakalıdır.

Eğer her şey yolundaysa telefondan usb kablosunu çıkarıyoruz.

Odinde PDA butonuna basıp CF-Auto-Root-ha3g-ha3gxx-smn900.tar dosyasını seçiyoruz.


 
Şimdi cihazımızı download moduna alıyoruz. Bunun için önce telefonumuzu kapatalım. Telefon kapandıktan sonra:
-Ses kısma tuşu
-Ortadaki tuş

Bu iki tuşa basılı tutarak sağ tarafta bulunan açma/kapama tuşumuza basalım.

Bu işlemden sonra karşımıza yukarıdaki gibi bir ekran gelecek. Ses açma tuşuna basarak devam edelim:

Ve tebrikler ! Cihazınızı download mode a aldınız. Şimdi telefonumuzu usb kablomuzla bilgisayarımıza bağlayalım ve odin programımıza geri dönelim.





 
İçimizden 3 e kadar sayalım ve start tuşuna basalım!!


Eğer yukarıdaki resimdekileri siz de yaşadıysanız ve odin de yeşil bir ışık yanıp PASS! dizisi geldiyse...

Tebrikler artık root'lu bir galaxy note 3 sm-n9000q kullanıcısısınız demektir. Uygulamalarınızda artık SuperSu programını görebilirsiniz.




Eğer yapamadığınız sorunla karşılaştığınız yerler varsa yorum olarak belirtin yardımcı olayım.

Ha unutmadan: Bu işlem Knox u kırdığı için cihazınız garanti dışı kalır. Fakat bunun geri adımı yok mu tabi ki var :) siz root un keyfini çıkarırken ben de unroot işlemlerini yapayım.


Herkese iyi günler dilerim.

37 yorum:

  1. Bunun geri dönüşü benim bildiğim kadarıyla yok. Yani knox sayacı geri alınamıyor. Knox ile uyumlu bir yöntem de maalesef halen yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Chainfire calismalarini surduruyor. Neler neler cozuldu bu mu cozulmesin illa ki cikacaktir takipteyim :)

      Sil
    2. bnim telefonumda download ekranında kaldı. pc de ise yeşil ışık var ama cache yazısının altında o da öyle kaldı

      Sil
    3. telefonu garantiye yollayacagınız zaman tekrar orj romunu atın olsun bitsin :D:D

      Sil
    4. Triangle away diye bi program var knox u sifirliyor denendi

      Sil
  2. Abi birck mi ne oluyomus o sorun olmaz degil mi?

    YanıtlaSil
  3. iyi günler anlatımızın çok güzel elinize sağlık fakat tarihi biraz geçmiş olduğu için tereddüt etmekteyim cihazımı dün aldım ve yeni güncellemeler geldi rom değişti yani son güncellemelerlede bu işlemler yapılabilirmi herhangi bir sorun olurmu yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dosyalar 5.0 için geçersiz

      Sil
    2. Serkan bilgisayardan yapma root u güzel programlar var aynı görevi görüyor onlarla yap unroot da çok basit oluyor kingroot diye bi program var samsung modellerinde denendi başarılı tekrar unroot da yapabiliyorsun bi problem olmuyor Knox yükselmiyor ...

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  4. Bu güzel anlatım için çok tşk ederim.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,

    İhtiyacımız olan yeni stabil rom sm-n9000q için .

    YanıtlaSil
  6. Sayın admin bu metod 4.4.2 sürüme işe yaramıyor çünkü telefon brick it oldu ve yeni kuratardım ve çok zor TR orginl yazılım bulmak. odin işe yaramıyor

    YanıtlaSil
  7. herşey oldu gamecih açıyorum error!!! the system deny to ROOT. diyor

    YanıtlaSil
  8. denemeyin, telefon kalıyor, işlem tamamlanmıyor.

    YanıtlaSil
  9. Denemeyin telefon rootlanıyor

    YanıtlaSil
  10. merhaba ben ilk aşamayı yani numarayı tıklamadan bu işlemi yapmaya kalktım unuttugum içn ve hata veryor geri dönemyorum ne yapabilirim

    YanıtlaSil
  11. dostum ben bu işlemi yapmadan önce tele super su dosyası kopyalamıştım işlemi senin tarifine göre yaptım FAİL hatası veriyor ne yapmam gerek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonunda bulunan superUSER veya SuperSu yu sil işlemleri yeniden yap sistem kendi kurmalı ama zaten bu dosya ile olmaz.Tabi güncel room yapmadın ise

      Sil
  12. tlf.kilitlendi ne yapacagız ne dangalak adammışın arkadaş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefonuna yeniden Room yapmada fayda var..

      Sil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Sayın arkadaşlar.Adroid telefonlarımız için yeni güncelleme yani Lollipop 5.0 geldi o yüzden Note 3 9000q olan cihazımız artık N900 oldu ve bu yüzden note 3 lerimizi rootlamız için yeni dosyalar mevcuttur.Bu dosya ile yükleme yapmayınız.Root yapmak isteyen arkadaşlarım bana k0rruma@g.mail üzerinden ulaşabilirler..Saygılarımla bu arada ROOT işlemi garantili cihazınızı garanti dışı bıraktığını bilmelisiniz

    YanıtlaSil
  15. olmuyor usb3 kablosu mu olması lazım ?

    YanıtlaSil
  16. ya usta sürüm 5.0 lanet olsun ki piyasada hep 4.3 var anlamadım türkiye sürümü n9000q ya stabil bi root bulamadım olanlar hep yurt dışı markasına özel olanları denedim ama olmuyor arkadaş bazı programlar çalışmıyor anlamadım :( yardımcı olabilecek biri varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamer kingroot programı indir root la unroot da yapabiliyorsun çoğu android telde denedik başarılı ...

      Sil
  17. dediğiniz şekilde yaptık on son pass oldu telefon kapandı tekrardan başlatıldı ama samsung logosunda kaldı ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
  18. model sm-n9000q ama odin içindeki dosya 900.tar yüklemeyin sakın yalan

    YanıtlaSil
  19. Slm teli root yapamadim yardim edermisin.

    YanıtlaSil
  20. Slm teli root yapamadim yardim edermisin.

    YanıtlaSil
  21. Merhabalar, telefon ne root oldu nede geri dönebiliyorum..Yesil PASS yazisi yerine Failed cikiyor hep..Do not turn of target olarak da kaldi. ne yapabilirim ?

    YanıtlaSil
  22. çok basit teşekkürler umarım verimli olur

    YanıtlaSil